Problematika filtrů pevných částic DPF
Filtr pevných částic (často DPF - Diesel particulate filter) je zařízení odstraňující z výfukových plynů karcinogenní pevné částice (saze). Systém funguje na principu zachytávání pevných částic na velmi jemném sítku. Filtr je čištěn spálením sazí ze sítka vysokou teplotou, které je dosaženo 2 způsoby:
Pasivní regenerace - probíhá automaticky tehdy, když je motor v trvalém zátahu (např. na dálnici) a výfukové plyny se zahřejí na 350° - 500° C
Aktivní regenerace - probíhá po 300 - 1000 km, kdy nebyla možnost pasivní regenerace (tj. např. v městském provozu), teplota výfukových plynů je uměle zvýšena na asi 600° C - používá se k tomu změna časování vstřiků motoru v kombinaci s vyšším množstvím paliva nebo aditiva, která podporují hoření
Problematika filtrů pevných částic
- Může snížit výkon motoru
- Zvyšuje spotřebu nafty
- Životnost filtrů cca 150tis km
- Vysoká cena nového filtru
- U některých značek není možné používání bionafty
S námi se vyplatí obchodovat. Zaručujeme Vám seriózní jednání a nejlepší možné ceny.